«Гравітації» для фортепіано Ганни Гаврилець: поле «тяжіння» індивідуального стилю композитора
PDF

Ключові слова

індивідуальний стиль Ганни Гаврилець, ідея нестійкої рівноваги, лейтінтонація, варіантність інтонаційного ядра, динаміка експресивності

Як цитувати

Kokhanyk, I. (2018). «Гравітації» для фортепіано Ганни Гаврилець: поле «тяжіння» індивідуального стилю композитора. Київське музикознавство, (57), 59-70. https://doi.org/10.33643/kmus.2018.57.06

Анотація

Розглянуто композиційні, ладогармонічні, семантичні особливості фортепіанного циклу «Гравітації» Ганни Гаврилець, у якому реалізується ідея нестійкої рівноваги. Виявлені в аналізі лаконічна манера композиторського письма, класичне відчуття форми, камерність висловлювання, відчуття простору, тонке промалювання деталей, виділення ключової інтонації та її варіантні перетворення, імпровізаційна свобода у поєднанні з чіткою логікою композиційно-драматургічного розвитку, вишукана краса мелодизму, породжена романтичним світосприйняттям автора, вже у ранньому творі визначає глибинні риси індивідуального стилю сучасного українського композитора.

https://doi.org/10.33643/kmus.2018.57.06
PDF

Посилання

1. Bench, O. (2009) Folk archetypes in choral art by Нanna Havrylets [Folklorni arkhetypy u khorovii tvorchosti Hanny Havrylets] Scientific Herald of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine: Composer's and modern sociocultural environment [Naukovyi visnyk Natsionalnoji muzychnoji akademiji Ukrajiny im. P. I. Chaikovskogo], issue number 75, Kyiv, рр. 57–70 [in Ukrainian].
2. Berkij, О. (2011) The reception of the image of Mater Dolorosa in the Ukrainian mental space (on Hanna Havrylets' Stabat Mater as illustrative material) [Retseptsija obrazu Mater Dolorosa v ukrajins'komu mental'nomu prostori (na prykladi Stabat Mater Hanny Havrylets] Scientific Herald of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine: Problems of musical interpretation [Naukovyi visnyk Natsionalnoji muzychnoji akademiji Ukrajiny im. P. I. Chaikovskogo], issue number 95, Kyiv, pp. 270–278 [in Ukrainian].
3. Кyjanovs'ka, Л. (2000) Style trends in the Lviv composer's school of the 80's and 90's [Styl'ovi tendentsiji u l'vivs'kij kompozytors'kij shkoli 80-90-kh rokiv] Artistic horizons'99: Almanac / National Academy of Arts of Ukraine. Кyiv: “SYMVOL-Т”, pp. 31-141 [in Ukrainian].
4. Коrchova, О. (2008) Music written in the heart [Мuzyka, napysana sertsem] Мuzyka. № 2. pp. 10-12 [in Ukrainian].
5. Коkhanyk, І. (2006) About the Determinants of the Individual Style by Anna Havrylets [Pro determinanty indyvidual'nogo styliu Anny Havrylets] Scientific Herald of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine: Music of the twentieth century: a view from the XXI century [Naukovyi visnyk Natsionalnoji muzychnoji akademiji Ukrajiny im. P. I. Chaikovskogo], issue number 44, Kyiv, pp. 167–179 [in Ukrainian].
6. Коkhanyk, І. (2010) Between polystylistics and metastyle: about stylistic searches of Ukrainian composers at the turn of ХХ–ХХІ centuries [Мezhdu polistilistikoj I metastilem: o stilevyikh iskanijakh ukrainskikh kompozitorov na rubezhe ХХ–ХХІ vekov] Musicology of Kyiv:Musicology in Dialogue [Kyjivs'ke muzykoznavstvo: Muzykoznavstvo u dialozi], Кyiv; Dusseldorf: R. Glier Kyiv Institute of Music; Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, Robert-Schumann-Hochschule Dusseldorf Musikwissenschaftliches Institut, issue number 33, pp. 135–150 [in Russian; in English].
7. Lunina, А. (2015) Anna Havrylets. Authenticity: deep soil, mental character, national originality ... – an attempt to understand the «limit» of «semantic boundlessness»? [Autentika: glubinnaja pochvennost', mental'naja kharakternost', natsional'naja svoeobychnost'… – popytka poniat' «predel» «smyslovoj bespredel'nosti»?] Composer in the Mirror of Modernity [Коmpozitor v zerkale sovremennosti]: in 2 v. V. 1. Кiev: Dukh i litera, pp. 85–166 [in Russian].
8. Lunina, А. (2012) Barbie Carol is a New Year's business card [«Barbivs'kakoliada» – vizytivka Novogoroku] Мuzyka. № 1. pp. 4–7 [in Ukrainian].
9. Lunina, А. (2014) Hanna Havrylets: «Success for me is a new work…» [Hanna Havrylets:«Uspikh dlia mene– novyj tvir…»] Мuzyka. № 2. pp. 40-45 [in Ukrainian].
10. Markova, D. (2002) The phenomenon of minimalism: principle of thinking and composing style [Javyshche minimalizmu: pryntsyp myslennja I styl’ tvorchosti] Ukrainian musicology [Ukrajins’ke muzykoznavstvo], Kyiv: Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, issue number 31, pp. 223–232 [in Ukrainian].
11. Maskovych, T.M. (2018) The Choral Creativity of H. Havrylets within the Framework of Trend «New Sacredness» [Khorovi tvory Hanny Havrylets v rusli «novoji sacral'nosti»]. Candidate’s thesis by specialty 17.00.03 «Music Art». Odessa National Music Academy named afterA. V. Nezhdanova Odessa, 2018. 223 p. [in Ukrainian].
12. Nyskoguz, І. (2013) «We will sow the golden stone» A. Gavrilec’s in terms contemporary composer interpretation folklore [«Zolotyjkamin' posijemo» H. Havrylets v aspekti suchasnogo kompozytors'kogo traktuvannia fol'kloru] Musicology of Kyiv [Kyjivs'ke muzykoznavstvo], Кyiv: R. Glier Kyiv Institute of Music; Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, issue number 46, pp. 121–128 [in Ukrainian].
13. Puchko, Ju. (2011) Spiritual and musical compositions of Anna Gavrilets in the context of contemporary choral art of Ukraine [Dukhovno-muzyikalnyie kompozitsii Anny Gavrilets v kontekste sovremennogo khorovogo iskusstva Ukrainyi] Musicology of Kyiv: Culturology and art study [Kyjivs'ke muzykoznavstvo: Kul'turologija i mystetstvoznavstvo], Кyiv: R. Glier Kyiv Institute of Music; Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, issue number 36, pp. 240–250 [in Russian].
14. Severynova, М. (2011) Archetype of Sophia as the basis of musical and dramatic potential (on the example of Hanna Havrylet's creativity) [Аrkhetyp sofijnosti jak osnova muzychno-dramaturgichnogo potentsialu (na prykladi tvorchosti Hanny Havrylets)] Musicology of Kyiv: Culturology and art study [Kyjivs'ke muzykoznavstvo: Kul'turologija i mystetstvoznavstvo], Кyiv: R. Glier Kyiv Institute of Music; Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, issue number 38, pp. 230–238 [in Ukrainian].
15. Sukhomlinova, T. P. (2016) Hanna Havrylets’ choral work in the context of the Newest Revival of the national musical art [Khorova tvorchist' Hanny Havrylets u konteksti Novitn'ogo Vidrodzhennia national'nogo muzychnogo mystetstva] Candidate’s thesis by specialty 17.00.03 «Music Art». Kharkiv National University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky. Kharkiv, 2016, 259 p. [in Ukrainian].
16. Turovs'ka, N. А. (2009) Early period of composer's creative work as a phenomenon of evolutionary process [Rannij period kpmpozytors'koji tvorchosti jak fenomen evoliutsijnogo protsesu] Extended abstract of candidate’s thesis: 17.00.03 «Music Art» / Lviv National Music Academy named after M. V. Lysenko, Lviv, 19 p. [in Ukrainian].
17. Kholopova, V. (2001) Forms of musical works [Formyi muzyikal'nyikh proizvedenij] Sankt-Peterburg: izd-vo «Lan'», 496 p. [in Russian].
18. Griffiths P. Modern Music and After. New York: Oxford University Press, 2010. 456 p. [in English].