Анотація
У статті детально вивчено зв’язки та вплив творчості німецького композитора Маурісіо Кагеля на музику українського митця Сергія Зажитька, розглянуто естетичні погляди М. Кагеля, що посприяли виникненню напрямку «інструментального театру абсурду» в Україні та підштовхнули композиторів до нових пошуків та експериментів в галузі музичного інструментального театру.
Мета дослідження – розглянути творчо-естетичні погляди й настанови аргентино-німецького композитора М. Кагеля та їхній вплив на творчість С. Зажитька. У зоні дослідження автора статті – творче кредо, естетичні принципи композиторів, реалізація засад «інструментального театру абсурду» в просторі української культури.
Методологія дослідження полягає в поєднанні цілісного розгляду творчого доробку композиторів та порівняльного аналізу окремих творів М. Кагеля і С. Зажитька, а також контекстного аналізу естетичних поглядів і філософії М. Кагеля як складової європейської та, зокрема, німецької культури.
Посилання
2. Beregova, O. (2017). Transformation of music thinking through the prism of activity of Serhii Zazhytko. Ukrainske muzikoznavstvo, 43, pp. 81–93 [in Ukrainian].
3. Horohivska, S. (2011). Instrumental Theater in the works of Ukrainian composers (V. Runchak, S. Zazhytko, M. Shorenkov). Ukrainske muzikoznavstvo, 37, pp. 189–204 [in Ukrainian].
4. Horohivska, S. (2013). Principles of the Mauricio Kagel’s Instrumental Theater. Naukovyi visnyk NMAU im. P. I. Chaikovskoho, 106, pp. 265–280 [in Ukrainian].
5. Desiateryk, D. (2000). Serhii Zazhytko: «I’m sure, that you can laugh at everyone». Den, [online] 240. Available at: https://day.kyiv.ua/ru/article/kultura/sergey-zazhitko-ya-uveren-chto-nad-vsem-mozhno-smeyatsya [Accessed 24 March 2019] [in Russian].
6. Zazhytko, S. (1997). Abnormality of the normal. Аrt-line, 2, p. 19 [in Russian].
7. Ivashkin, A. (1988). Music as a big stage. Meetings with M. Kagel. Sovetskaya muzyka, 8, pp. 116–123 [in Russian].
8. Merkhel, A. (2009). Did you hear how the absurd sounds? Dzerkalo Tyzhnia, [online] 45 (20–27 November). Available at: https://dt.ua/CULTURE/vi_chuli,_yak_zvuchit_absurd.html [Accessed 12 March 2019] [in Ukrainian].
9. Merkhel, A. (2015). Actionism and its Variants in the Context of Ukrainian Musical Culture at the Turn of XX–XXI Centuries. Suchasna muzyka v suchasnomu sviti, 4, pp. 54–62 [in Russian].
10. Petrov, V. (2011). Mauricio Kagel’s Instrumental Theater. Iskusstvo i obrazovaniye, 5 (73), pp. 36–48 [in Russian].
11. Petrov, V. (2013). Mauricio Kagel’s work in the context of postmodernism. Izrail-XXI, [online] 40. Available at: https://web.archive.org/web/20160401085755/http://www. 21israel-music.com/Kagel_tvorchestvo.htm [Accessed 24 March 2019] [in Russian].
12. Raku, M. (1999). «Musicus ludens»: Mauricio Kagel. Muzykalnaya zhyzn, 7, pp. 41–47 [in Russian].
13. Tsaregradskaia, T. (2014). Mauricio Kagel: irony of intellectual gesture. Izrail-XXI, [online] 46. Available at: https://web.archive.org/web/20160805114451/http://21israel-music.com/Mauricio_Kagel.htm [Accessed 14 March 2019] [in Russian].
14. Heile, B. (2006). The Music of Mauricio Kagel. Surrey: Ashgate Publishing [in English].