«La terra trema» («Земля тремтить») Лукіно Вісконті: звук як міфологічний простір
PDF

Ключові слова

Л. Вісконті, «La terra trema», неореалізм, міф, paesaggio sonoro, diegetic music

Як цитувати

Ostrovskyi, O. (2017). «La terra trema» («Земля тремтить») Лукіно Вісконті: звук як міфологічний простір. Київське музикознавство, (56), 293-302. Retrieved із https://kyivmusicology.com/index.php/journal/article/view/71

Анотація

У статті зроблено спробу диференціації звукових пластів стрічки Лукіно Вісконті «La terra trema» («Земля тремтить») та осмислення їх у загальній композиційній будові фільму. Пропонується інтерпретація звукового простору стрічки через звернення до «міфу» як категорії художнього мислення Вісконті.

PDF

Посилання

1. Богемский Г. Д., Потапова З. М. Значение слова «Неореализм (направление в итал. кино и лит-ре)» в Большой Советской Энциклопедии. URL: http://bse.sci-lib.com/article081160.html (дата звернення: 06.03.2017).
2. Висконти о Висконти/Предисл. В. Божовича. М.: Радуга, 1990. 445 с.;
3. Догма 95. URL: http://art-house.at.ua/publ/specproject/dogme95/dogma_95/7-1-0-90 (дата звернення: 06.03.2017).
4. Земля дрожит. Реж. Лукино Висконти. Италия, 1948. URL: http://www.kinokiwi.com/movies/16749 (дата звернення: 06.03.2017).
5. Зоркая Н. Ничто не утешает лучше музыки. Музыкальная жизнь, 2007, №1. С. 33–36.
6. Мелетинский Е.М. Поэтика мифа. 3-е изд., репринтное. М.: Издательская фирма «Восточная литература» РАН, 2000. 407 с.;
7. Панасюк В. Ю. Опера в українській та російській культурі ХІХ–ХХ століття: інтелектуальний аспект. К., 2001. 187 с.
8. Пастуро М. Символическая история европейского средневековья. Пер. с фр. Е. Решетниковой. СПб.: «Александрия», 2012. 448 с., илл.;
9. Элиаде М. Аспекты мифа/Пер. с фр. В. П. Большакова. 4-е изд. М.: Академический Проект, 2010. 251 с.;
10. Bacon H. Visconti: Explorations of beauty and decay. Cambridge university press. 1998. 285 pages.
11. Bellini V. La Sonnambula. An Opera in Two Acts for Soli, Chorus and Orchestra with Ital-ian and English text. Vocal score. Kalmus. K06809.
12. Lunghi F. L. La Musica e il Neo-realismo. Bianco e Nero. Centro sperimentale di cinematografia, 1950. Numero 5–6. P. 56–60.
13. Monelle R. Music and Letters. Oxford University Press, 1994. N75 (2). P. 297–298.
14. Polito A. Luchino Visconti e il Paesaggio Sonoro. Wagner, Verdi e il Cinema. Piccolo Manuale per Sopravvivere alle Colonne Sonore. Firenze, 2006. P. 6–12.
15. Rosen L. Sound and Temporality: Voice - over in Visconti's La Terra Trema. URL: http://www.luchinovisconti.net/visconti_al/visconti_sound.htm (дата звернення 06.03.2017).
16. Schafer R. Murray. The New Soundscape. A Handbook for the Modern Music Teacher. Barandol Music Limited/Scarborough, Ontario; Associated Music Publishers, Inc./New York, 1969. 67 pages.