Роль фактурної динаміки та її компонентів у Струнному квартеті Алли Загайкевич
PDF

Ключові слова

струнний квартет, фактура, фактурні компоненти, фактурна динаміка, фактура звуку, темброфактура, творчість Алли Загайкевич, сучасне українське мистецтво

Як цитувати

Lys, O. (2019). Роль фактурної динаміки та її компонентів у Струнному квартеті Алли Загайкевич. Київське музикознавство, (58), 53-66. https://doi.org/10.33643/kmus.2019.58.05

Анотація

У статті на прикладі Струнного квартету А. Загайкевич розглядається феномен музичної фактури як явище динамічне, багатогранне, пов’язане з історично-стильовими процесами та просторово-часовим континуумом; диференціюються складові компоненти фактури, окреслюються параметри її динамізації; акцентується увага на новітньому трактуванні композиторкою фактури та її першоелемента – звуку; висвітлюються параметри аналізу фактури та її предметно-структурних якостей, таких як маса, щільність, конфігуративність тощо.

https://doi.org/10.33643/kmus.2019.58.05
PDF

Посилання

1. Дмитрюкова Ю. Разочарование первооткрывателя // Музыкальная академия. 2003. № 2. С. 90–98.
2. Игнатченко Г. Функционально-фонические свойства музыкальной фактуры (плотность фактурной вертикали) : метод. рекомендации. Харьков : ХГИИ им. И. П. Котляревского, 1983. 24 с.
3. Исхакова С. Искусство «невоспринимаемого» и искусство «непонятного» в музыке и живописи начала ХХ века // Музыкальная конструкция и смысл : сб. трудов. Вып. 151. Москва, 1999. С. 61–74.
4. Косарева К. Под знаком ветра // Трибуна молодого журналиста. 2012. № 2 (118). URL: http://tribuna.mosconsv.ru/?p=3289 (дата обращения: 27.02.2019).
5. Назайкинский Е. О психологии музыкального восприятия. Москва : Музыка, 1972. 384 с.
6. Руднев В. Энциклопедический словарь культуры ХХ века. Москва : Аграф, 2001. 608 с.
7. Сниткова И. Звуковой материал современной музыки и некоторые аспекты теории фактуры // Фактура в системе музыкально-выразительных средств : сб. статей. Красноярск, 1991. 285 с.
8. Теория современной композиции : учебное пособие / ред. В. Ценова. Москва : Музыка, 2005. 624 с.
9. Холопова В. Формы музыкальных произведений : учебное пособие. Санкт-Петербург : Лань, 2001. 496 с.
10. Griffiths P. Modern music and After. 3-d edition. New York : Oxford University Press, 2010. 442 р.

1. Dmitryukova, Y. (2003). The discoverer’s disappointment. Muzykalnaja akademija, 2, pp. 90–98 [in Russian].
2. Іgnatchenko, G. (1983). Functional and phonic properties of musical texture (texture vertical density). Kharkiv: Kharkiv National Kotlyarevsky University of Arts [in Russian].
3. Ishakova, S. (1999). The art of the «unperceivable» and the art of the «incomprehensible» in music and painting of the early twentieth century. Muzykalnaya konstruktsiya i smysl, 151, pp. 61–74 [in Russian].
4. Kosareva, K. (2012). Under the sign of the wind. Tribuna molodogo zhurnalista, [online] 2 (118). Available at: http://tribuna.mosconsv.ru/?p=3289 [Accessed 27 February 2019] [in Russian].
5. Nazaykinskiy, E. (1972). About the psychology of musical perception. Moscow: Muzyka [in Russian].
6. Rudnev, V. (2001). Encyclopedic dictionary of culture of the twentieth century. Moscow: Agraf [in Russian].
7. Snitkova, I. (1991). The sound material of modern music and some aspects of the theory of texture. Faktura v sisteme muzykalno-vyrazitelnyh sredstv. Krasnoyarsk [in Russian].
8. Tsenova, V. (Ed.) (2005). Theory of modern composition. Moscow: Muzyka [in Russian].
9. Holopova, V. (2001). Forms of musical compositions. Saint Petersburg: Lan [in Russian].
10. Griffiths, P. (2010). Modern music and After. 3-d ed. New York: Oxford University Press [in English].