Шляхи культурологічних досліджень творчих біографій музикантів
PDF

Ключові слова

науковий коментар, творча біографія, еміграція, презентизм, public relations, транспортні комунікації

Як цитувати

Tyshko, S. (2019). Шляхи культурологічних досліджень творчих біографій музикантів. Київське музикознавство, (58), 79-90. https://doi.org/10.33643/kmus.2019.58.07

Анотація

Мета статті – обґрунтувати дослідження творчих біографій музикантів як важливу складову музичної культурології. Методологія спирається на наукові дослідження творчих біографій діячів мистецтва та авторську концепцію музичної культурології в системі гуманітарного знання. Наукова новизна – у констатації та дослідженні системного зв’язку музичної культурології з біографічним методом, в активному використанні унікальних друкованих та епістолярних джерел. Підкреслюється зв’язок результатів творчої діяльності з сукупністю життєвих подій біографії митця, із загальним станом культури.

https://doi.org/10.33643/kmus.2019.58.07
PDF

Посилання

1. Глинка М. И. Полное собрание сочинений : Литературные произведения и переписка / ред. комис. : Т. Н. Ливанова и др. Т. IIА : Письма 1822–1853. Документы / подгот. А. С. Ляпунова, А. С. Розанов. Москва : Музыка, 1975. 415 с.
2. Глинка М. И. Полное собрание сочинений : Литературные произведения и переписка / ред. комис. : Т. Н. Ливанова и др. Т. IIБ : Письма 1854–1857. Письма Глинке / подгот. А. С. Розанов. Москва : Музыка, 1977. 397 с.
3. Гуменюк Т., Тишко С. Музична культурологія в координатах гуманітарного мислення (до 20-річчя кафедри теорії та історії культури Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського) // Часопис Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського. 2018. № 1(38). С. 129–140.
4. Достоевский Ф. М. Искания и размышления : сборник / авт. вступ. ст. Г. М. Фридлендер ; авт. примеч. Н. С. Никитина. Москва : Сов. Россия, 1983. 462 с.
5. Зильберман Ю., Тышко С. Владимир Горовиц на родине и в эмиграции. Биографическая реальность – искаженная и восстановленная. (Работа над ошибками) // Київське музикознавство : зб.статей. Вип. 25 : Культурологія та мистецтвознавство. Київ, 2007. С. 221–237.
6. Зильберман Ю., Тышко С. Владимир Горовиц: от Чайковского к Рахманинову. Пять комментариев к малоизвестному письму С. В. Рахманинова В. С. Горовицу // Музыкальная академия. 2007. № 2. С. 125–149.
7. Книга регистрации еврейского населения г. Киева. 1903 г. ЦДІАУ. Ф. 1164. Оп. 1. Спр. 467.
8. Куркова І. С. Взаємодія композиторського та виконавського стилів у процесі культуротворчої комунікації C. Рахманінова та В. Горовиця: звукозапис як осередок творчого діалогу : дис.. … канд. мистецтвознавства : 26.00.01 / НМАУ ім. П. І. Чайковського. Київ, 2018. 230 с.
9. Моисеивич Б. Памяти Рахманинова // Советская музыка. 1993. № 2. С. 217–219.
10. Савельева И. М., Полетаев А. В. О пользе и вреде презентизма в историографии // «Цепь времен» : проблемы исторического сознания : сб. ст. памяти проф. М. А. Барга. Москва : ИВИ РАН, 2005. С. 63–88.
11. Тучков С. М. Становление политических паблик рилейшнз: предпосылки, проблемы и перспективы. Связи с общественностью (PR) [Электронный ресурс] // Сайт Философского факультета МГУ им. М. В. Ломоносова. URL: http://pr-info.ru/PRPhilmgu.htm (дата обращения: 05.02.2019).
12. Тышко С. В. Странствия Глинки. Комментарий к «Запискам». Ч. IV : Кавказ. Киев : LAT&K, 2015. 244 с.
13. Тышко С. В., Куколь Г. В. Странствия Глинки. Комментарий к «Запискам». Ч. III : Путешествие на Пиренеи, или Испанские арабески. Киев, 2011. 544 с.
14. Тышко С. В., Мамаев С. Г. Странствия Глинки. Комментарий к «Запискам». Ч. I : Украина. Киев, 2000. 221 с.
15. Тышко С. В., Мамаев С. Г. Странствия Глинки. Комментарий к «Запискам». Ч. II : Глинка в Германии, или Апология романтического сознания. Киев : Задруга, 2002. 509 с.
16. Эко У. Баудолино. Санкт-Петербург : Симпозиум, 2002. 544 с.
17. Эко У. Шесть прогулок в литературных лесах. Санкт-Петербург : Симпозиум, 2002. 188 с.
18. Allgemeine Musikalische Zeitung. 1833. №№ 1–52.
19. Fouque O. Michel Ivanovitch Glinka. D’après ses mémoires et sa correspondance. Paris : Heugel еt Fils, 1880. 107 p.
20. Gilmore Music Library of Yale University. The Papers of Vladimir and Wanda Toscanini Horowitz. MSS 55. B. 8. F. 100.
21. Ford R. Handbook for travelers in Spain. Part I–II. Third edition. London : John Murray, 1855. Part I : 459 p.; Part II : 535 p.
22. Zilberman J., Tyschko S. Wladimir Horowitz im Vaterland und in der Emigration. Biographische Realität – entstellt und wiederhergestellt (Fehlerberichtigung) // Київське музикознавство : зб. статей. Вип. 28 : Musikwisseschaft im Dialog. Kiew-Düsseldorf, 2008. S. 76–88.

1. Glinka, M. (1975). Full composition of writings. Literary works and correspondence. Vol. IIA: Letters 1822–1853. Documents. А. S. Lyapunov, A. S. Rosanov (Eds.). Moscow: Muzyka [in Russian].
2. Glinka, M. (1977). Full composition of writings. Literary works and correspondence. Vol. IIB: Letters 1854–1857. Documents. A. S. Rosanov (Ed.). Moscow: Muzyka [in Russian].
3. Gumenuk, T., Tyshko, S. (2018). Musical Culturology in the Coordinates of Humanitarian Thinking (to the 20th Anniversary of the Department of Theory and History of Culture at the Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music). Chasopys Natsionalnoyi muzychnoyi akademiyi Ukrayiny im. P. I. Chaykovskoho, 1(38), pp. 129–140 [in Ukrainian].
4. Dostoevsky, F. (1983). Searches and reflections. G. M. Friedlander, N. S. Nikitin (Eds.). Moscow: Sovetskaya Rossiya [in Russian].
5. Zilberman, J., Tyshko, S. (2007). Vladimir Horowitz at home and in emigration. Biographical reality – distorted and restored (Error correction). Kyivske muzykoznavstvo, 25, pp. 221–237 [in Russian].
6. Zilberman, J., Tyshko, S. (2007). Wladimir Horowitz: from Tchaikovsky to Rachmaninov. Five comments to the little-known letter of S. Rachmaninov to V. Horowitz. Muzykalnaya akademiya, 2, pp. 125–149 [in Russian].
7. Book of registration of the Jewish population of Kiev 1903 (1903). CDIA. F. 1164. Op. 1. Ref. 467 [in Russian].
8. Kurkova, I. (2018). Interaction of composer and performing styles in the process of cultural communication of S. Rachmaninoff and V. Horowitz: sound recording as the focus of creative dialogue. PhD thesis. Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music. Kyiv [in Ukrainian].
9. Moiseivich, B. (1993). In memory of Rachmaninoff. Sovetskaya muzyka, 2, pp. 217–219 [in Russian].
10. Savelieva, I., Poletaev, A. (2005). On the benefits and harms of presentism in historiography. «Tsep vremon»: problemy istoricheskogo soznaniya. Moscow: IVI RAS, pp. 63–88 [in Russian].
11. Tuchkov, S. The formation of political public relations: background, problems and prospects. Public Relations (PR) [online]. Available at: http://pr-info.ru/PRPhilmgu.htm [Accessed 05 February 2019] [in Russian].
12. Tyshko, S. (2015). The wanderings of Glinka. Commentary on the «Notes». Vol. 4: The Caucasus. Kyiv: LAT & K [in Russian].
13. Tyshko, S., Kukol, G. (2011). The wanderings of Glinka. Commentary on the «Notes». Vol. III: Journey to the Pyrenees or Spanish arabesques. Kyiv [in Russian].
14. Tyshko, S., Mamaiev, S. (2000). The wanderings of Glinka. Commentary on the «Notes». Vol. I: Ukraine. Kyiv [in Russian].
15. Tyshko, S., Mamaev, S. (2002). Wanderings of Glinka. Commentary on the «Notes». Vol. II: Glinka in Germany, or the Apology of Romantic Consciousness. Kyiv: Zadruga [in Russian].
16. Eco, U. (2002). Baudolino. Saint Petersburg: Symposium [in Russian].
17. Eco, U. (2002). Six Walks in the Fictional Woods. Saint Petersburg: Symposium [in Russian].
18. General Musical Newspaper (1833). №№ 1–52 [in German].
19. Fouque, O. (1880). Michel Ivanovitch Glinka. According to his memoirs and his correspondence. Paris: Heugel еt Fils [in French].
20. Gilmore Music Library of Yale University. The Papers of Vladimir and Wanda Toscanini Horowitz. MSS 55. B. 8. F. 100 [in English].
21. Ford, R. (1855). Handbook for travelers in Spain. Vol. I–II. Third edition. London: John Murray [in English].
22. Zilberman, J., Tyschko, S. (2008). Vladimir Horowitz in the fatherland and in the emigration. Biographical reality – disfigured and restored (error correction). Kyivske muzykoznavstvo, 28, pp. 76–88 [in German].