Взаємозв’язок канону/традицій та сучасного художнього осмислення Богородичного ідеалу в українському живописі
PDF

Ключові слова

Богородиця, ікона, живопис, іконографія, сучасне мистецтво

Як цитувати

Savenko, M. (2018). Взаємозв’язок канону/традицій та сучасного художнього осмислення Богородичного ідеалу в українському живописі. Київське музикознавство, (57), 34-44. https://doi.org/10.33643/kmus.2018.57.04

Анотація

У статті досліджується ґенезис образу Богородиці в художньому мистецтві християнської епохи. На прикладі історико-культурологічного аналізу іконографічних зображень Богоматері вивчається взаємозв'язок канону/традицій і сучасного втілення Богородичного ідеалу в християнському мистецтві, зокрема в сучасному українському живописі.

https://doi.org/10.33643/kmus.2018.57.04
PDF

Посилання

1. Antonova, V., Mneve, N. (1963). Catalog of ancient Russian paintings of the XI–beginning XVIII century. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
2. Arsenyev, V. (1894). About the first icon of the Mother of God, that attributed to the Evangelist, Luke, in connection with other most ancient images of Our Lady. Moscow: Radost Hristianstva [in Russian].
3. Belova, D. (2003). The image of Mother of God in the painting of Orthodoxy and Catholicism of the fourteenth and sixteenth centuries. Candidate`s thesis. Moscow: Moscow [in Russian].
4. Bychkov, V. (1970). Epistemological roots of the Eastern Christian art. Moscow: Moscow University, 4-5, p. 218-238 [in Russian].
5. Wagner, G., Vladyshevskaya, T. (1993). The Art of Ancient Russia. Moscow: Nauka [in Russian].
6. Vasilieva, I. (2007). The archetype of motherhood in ancient and Christian cultures and religions (narrative aspect). Candidate’s thesis. Moscow [in Russian].
7. Gordynsky, S. (1973). Ukrainian icon of the XII–XVIII centuries. USA: Philadelphia [in English].
8. Demina, N. (1972). Andrei Rublev and artists of his circle. Moscow: Iskustvo [in Russian].
9. Kievo-Pechersk`s Pateriks from the collection of the Museum of Books and Printing in Ukraine: Catalog. (2003). Kyiv: OJSC «UkrNDISVD» [in Ukrainian].
10. Kondakov, N. (1998) Iconography of Mother of God. Moscow: Pilgrim [in Russian].
11. Kostenko, L. (2017). Sacred Evening. «Three hundred Poems». Selected poems. Kyiv: A-BA-BA-HA-LA-MA-GA [in Ukrainian].
12. Kravets, S. (1993). The Place of Aesthetics in the Philosophy of Pavel Florensky. Nauka, 3, 31–49 [in Russian].
13. Kuraev, A. (1996). Tradition. Dogma. Ritual. Apologetic essays. Moscow: Klin [in Russian].
14. Letter from Pope John Paul II «To the Artists». (1999). Lviv: Postup [in Ukrainian].
15. Likhachev, D. (1970). Man in the literature of Ancient Russia. Moscow: Nauka [in Russian].
16. Matushek, O. (1999). Symbolics of the Virgin in metatex of Baroque literature. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].
17. Nemkova, O. (2002). Ave Maria image of the Mother of God in European musical art. Candidate’s thesis. Rostov-na-Donu [in Russian].
18. Stepovik, D. (2011). The History of the Vyshhorod`s Icon of the Mother of God - evidence of Traditional Eurasian Holiness. Sula miakogo znaka abo poverneia Ruskoy pravdu. Kyiv: Kyiv, 349–359 [in Ukrainian].
19. Uspensky, A. (1996). Theology icons of the Orthodox Church. Moscow: The publication of the West European Exarchate, the Moscow Patriarchate [in Russian].
20. Florenskiy, P. (1994). Iconostas. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
21. Lilienfeld, F. (1984/2). Sophia-die Weisheit Gottes. Una Sancta. Freising. 125–129 [in German].
22. Nissiotis, N. (1983). Mary in Orthodox Theology. Nijmegen: Concilium, 168, 25–39 [in English].
23. Weitzmann, К. (1980). Byzantine Book Illumination and Ivories. London: London [in English].
24. Stemberger, G. (1983). 2000 Jahre Christentum. Salzburg [in English].