Пауль Гіндеміт. Тема з варіаціями «Чотири темпераменти» для фортепіано та струнного оркестру: особливості жанру, концепція Людини
PDF

Ключові слова

Пауль Гіндеміт, «Чотири темпераменти», концепція Людини, драматургічний аналіз, філософська інтерпретація

Як цитувати

Reshetilov, B. (2019). Пауль Гіндеміт. Тема з варіаціями «Чотири темпераменти» для фортепіано та струнного оркестру: особливості жанру, концепція Людини. Київське музикознавство, (58), 113-127. https://doi.org/10.33643/kmus.2019.58.10

Анотація

Статтю присвячено твору Пауля Гіндеміта «Чотири темпераменти», що є жанрово неоднозначним і може трактуватися з різних позицій. Є аргументи на користь трактовки композиції як балету й концерту. Проте інтонаційно-драматургічний аналіз і розгляд твору в контексті сонатно-симфонічного циклу за «концепцією Людини» М. Арановського відкриває нові семантичні вектори. Разом із висвітленням творів інших композиторів, присвячених темі темпераментів людини, особливостей співпраці з Л. М’ясіним та ймовірної зацікавленості композитором функціональною психологією, все це формує головний результат дослідження – віднаходження нової філософської концепції твору.

https://doi.org/10.33643/kmus.2019.58.10
PDF

Посилання

1. Арановский М. Симфонические искания : Исследовательские очерки. Ленинград : Сов. композитор. Ленингр. отд-ние, 1979. 287 с.
2. Варунц В. Цикл «Kammermusik» (к вопросу о неоклассицизме П. Хиндемита) // Пауль Хиндемит 1895–1963 : Статьи и материалы / ред.-сост. И. Прудникова. Москва : Сов. композитор, 1979. C. 143–178.
3. Волков С. Страсти по Чайковскому : Разговоры с Джорджем Баланчиным. Москва : Независимая газета, 2001. 336 с.
4. Левая Т., Леонтьева О. Пауль Хиндемит : Жизнь и творчество. Москва : Музыка, 1974. 449 с.
5. Сальникова М. Художественное воплощение темперамента в музыке // Известия Российского государственного университета им. А. И. Герцена. Аспирантские тетради. Санкт-Петербург, 2008. № 26(60). C. 236–238. URL: https://lib.herzen.spb.ru/media/magazines/contents/1/26(60)/salnikova_26_60_236_238.pdf (дата обращения: 30.03.2019).
6. Решетілов Б. Композиційний вплив камернізації як один з факторів становлення драматургічного процесу у концертних творах для фортепіано з оркестром ХХ сторіччя // International Scientific and Practical Conference World Science. 2018, № 12(40), P. 56–59.
7. Чиликина Н. «Четыре темперамента» П. Хиндемита – Дж. Баланчина в зеркале практической психологии своего времени // Культура: открытый формат – 2013 (библиотековедение, библиографоведение и книговедение, искусствоведение, культурология, музееведение, социокультурная деятельность) : сб. науч. ст. Минск, 2013. С. 294–297.
8. Сorleonis A. Paul Hindemith, theme and variations, «Die vier temperamente» (The four temperaments) // Fanfare magazine. 2007. URL: http://americansymphony.org/theme-and-variations-die-vier-temperamente-the-four-temperaments-1940/ (access date: 30.03.2019).

1. Aranovskii M. (1979). Symphonic Quest. Leningrad: Sovetskii kompozitor [in Russian].
2. Varunts V. (1979). The Cycle «Kammermusik» (to the question of Neo-Classicalism by P. Hindemith. In: V. Varunts, ed., Paul Hindemith. Articles and materials. Moscow, Sovetskii kompozitor, pp. 143-178 [in Russian].
3. Volkov S. (2001). Passion for Tchaikovsky. Talks with George Balanchine. Moscow: Nezavisimaia gazeta [in Russian].
4. Levaia T., Leonteva O. (1974). Paul Hindemit. Life and art. Moscow: Muzyka. [in Russian].
5. Salnikova M. (2008). Artistic incarnation of temperament in music. Izvestiia Rossiiskogo gosudarstvennogo universiteta im. A. I. Gertsena, [online] pp. 236–238. Available at: https://lib.herzen.spb.ru/media/magazines/contents/1/26(60)/salnikova_26_60_236_238.pdf [Accessed 30 March 2019] [in Russian].
6. Reshetilov B. (2018). Compositional impact of camernisation as one of factors of formation of dramatic process in concert works for piano with orchestra of XX century. World Science, 12(40) Vol. 2, pp. 56–59 [in Ukrainian].
7. Chilikina N. (2013). «Four temperaments» by P. Hindemith - J. Balanchine in the mirror of practical psychology of his time. In: N. Chilikina, ed., Culture: open format. Minsk: BGUKI, pp. 294–297 [in Russian].
8. Сorleonis A. (2007). Paul Hindemith, theme and variations, “Die vier temperamente” (The four temperaments). [online] American symphony orchestra. Leon Botstein, Music director. Available at: http://americansymphony.org/theme-and-variations-die-vier-temperamente-the-four-temperaments-1940/ [Accessed 30 March 2019] [in English].